TEL: 09125000898

مقایسه تسمه پروانه تخت و وی بلت

برخلاف تسمه های تخت ، که فقط به اصطکاک متکی هستند و می توانند قرقره ها را ردیابی و لغزش کنند ، تسمه پروانه های V دارای دیواره های جانبی هستند که در شیارهای مربوط به شیار قرار می گیرند ، سطح اضافی و ثبات بیشتری را فراهم می کنند. هنگام کار تسمه ها ، کشش تسمه یک نیروی گوه ای عمود بر قسمت بالای آن اعمال می کند ، دیواره های جانبی آنها را به طرف شیارهای شیار فشار می دهد ، که نیروهای اصطکاک را چند برابر می کند که به راننده اجازه می دهد بارهای بیشتری را منتقل کند. (شکل 2) نحوه قرار گرفتن تسمه پروانه V در شیار میخ هنگام کار تحت تنش بر عملکرد آن تأثیر می گذارد.


تسمه پروانه های V از انبارهای لاستیکی یا لاستیکی مصنوعی ساخته می شوند ، بنابراین انعطاف پذیری لازم را دارند تا در سیستم های محرک در اطراف میله ها خم شوند. مواد پارچه ای از انواع مختلف ممکن است مواد موجود را بپوشاند تا یک لایه محافظ و تقویت کننده ایجاد کند.


سطح مقطع برش تسمه پروانه وی بلت


مشخصات کلاسیک کمربند V به استانداردهای صنعتی مربوط به دهه 1930 برمی گردد. تسمه های ساخته شده با این پروفیل در اندازه های مختلف (A ، B ، C ، D ، E) و طول وجود دارد (شکل 3) ، و به طور گسترده ای برای جایگزینی تسمه های V در برنامه های قدیمی و قدیمی استفاده می شود. تسمه پروانه های V با نیمرخ باریک (3 ولت ، 5 ولت ، 8 ولت) دارای دیواره های جانبی با شیب تندتر از تسمه پروانه های V کلاسیک هستند ، باعث افزایش عملکرد گوه و ظرفیت بار بالاتر (تا 3 برابر تسمه های V کلاسیک قابل مقایسه) می شود. تسمه وی بلت پروانه های V متریک دارای پروفیل هایی هستند که مطابق با استانداردهای بین المللی تنظیم شده توسط سازمان هایی مانند ISO (سازمان بین المللی استاندارد سازی) و DIN (موسسه استاندارد سازی آلمان) هستند (شکل 5). از آنها برای جایگزینی تسمه در ماشین آلات صنعتی تولید شده در سایر نقاط جهان استفاده می شود.

تسمه پروانه

TEL : 09125000898
Fax : 021-33116613
Email: info [at] beltcity.ir
Web: www.beltcity.ir

© Copy right 2024 | Belt City Corporation | طراحی و سئو سایت صنعتی توسط نانوتجارت